İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

Taşkent günlüğü – Nevruz kutlamaları

Ekipten Emre ve Selma

Bugün sizlere Taşkent’te geçirdiğim yaklaşık 10 günlük iş seyahatimden bahsetmek istiyorum. Taşkent, Özbekistan’ın başkenti ve en büyük şehri. Ben de 13 Mart günü Özbekistan Taşkent santralimizdeki bir iş için ekip olarak İstanbul Havalimanından yola çıktık.

Uçakta ne yazık ki orta bölüme denk geldik ve uçak tam doluydu. Yol boyunca aynı koltukta gitmek zorunda kaldım. Uçak boş olsaydı arka koltuklar uzanabiliyorduk. Neyse ki uçuş yaklaşık 4 saat sürdü ve çok da rahatsız olmadım.

İlk hafta santraldeki işlerimizi ve kontrollerimizi yaptık. Enerji santralimiz çok büyük ve modern bir tesis oldu gerçekten. Özbekistan’ın enerji ihtiyacının büyük bir kısmını karşılıyoruz. Biz de burada çalışan arkadaşlarımızla işbirliği içinde çalıştık.

Santralimizin bacasından

Akşamları gezebildiğimiz kadar gezdik. Çünkü otel odasında ne yapacağız tek başımıza. Taşkent şehir merkezi yürümek ve gezmek için harika. Her yer ağaç ve park. Park ama 2 salıncak bir kaydırak değil. Devasa alanlar, göletler, heykeller, çiçekler… Gerçekten çok güzel bir şehir.

Sonra 21 Mart’ta burada Nevruz yani baharın gelişi kutlandı. Resmi tatildi. Bütün parklarda etkinlikler ve eğlenceler vardı. Yerel kültürü yaşatmak için yapılan çok güzel etkinlikler vardı. Halk oyunları, müzik, dans, yemek… Her şey çok renkliydi. Biz de bu kutlamalara katıldık ve çok eğlendik.

Hz. İmam Cami girişi

Sonrasında ise 23 Mart’ta Ramazan başladı. İlk teravihe ise Hz. İmam Camisinde kıldım. Bu cami Taşkent’in en büyük ve en eski camisi. Çok etkileyici bir mimarisi var. Teravih namazı da çok kalabalık ve coşkuluydu.

İftar için şehirde gidilebilecek bir çok restorant var. Biz genelde, Bosphorus Family Restoranı tercih ettik. Ama son gece meğer otelimizin dibinde olan Otto’yu keşfettik. Her ikisi de muazzam. Ama Türk mutfağı değilde yerel lezzetlerden tatmak istiyorsanız Afsona’yı tek geçerim. Özellikle pilavları ve mantıları çok lezzetliydi.

Böylelikle Taşkent günlerimizin sonuna geldik ve artık eve dönme vakti. Uçağımız yarın sabah kalkacak ve yarın öğlen İstanbul’a varacağız. Bu seyahat benim için hem iş hem de kültür açısından çok faydalı oldu. Taşkent’i herkese tavsiye ederim.

Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Bu seyahatim esnasında çektiğim vloguda aşağıdan izleyebilirsiniz.

Sevgiler,

İlk yorum yapan siz olun

Düşüncelerin benim için önemli...

Mustafa Kurt sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.